MCW GESA PRU-15 DIADAKAN SEGERA

341
SHARES
2k
VIEWS

KENYATAAN MEDIA PEMERHATI RASUAH MALAYSIA (MCW) 

1. MCW mendesak kerajaan agar adakan Pilihan Raya Umum (PRU) ke-15 dengan segera untuk hapuskan masalah politik negara yang makin meruncing dan krisis pelbagai kes rasuah yang tiada kesudahannya.

2. Kerajaan baharu nanti perlu fokus kepada pembangunan segera ekonomi negara dan kebajikan rakyat serta pembaharuan undang-undang berkaitan integriti politik yang masih gagal dilaksanakan sehingga sekarang.

3. MCW yakin PRU-15 akan berikan kestabilan politik yang mampu keluarkan Malaysia daripada pelbagai masalah terutamanya yang berkaitan integriti dan tadbir urus yang negara yang lebih baik.

4. Penangguhan pengumuman ini akan menyebabkan ugutan politik dan pelbagai permainan politik tidak sihat akan makin berleluasa. Keadaan negara akan semakin buruk, keyakinan pelabur asing menjunam teruk, ekonomi rakyat semakin parah, pasaran saham akan terus berada pada paras yang sangat teruk, penggangguran dan kadar inflasi meningkat serta langsung tiada pembangunan infrastruktur yang boleh merancakkan pertumbuhan ekonomi.

5. PRU-15 pastinya akan berikan Malaysia sebuah kerajaan baharu pilihan rakyat yang akan segera ‘rebranding‘ negara dan menarik pelabur luar kembali ke negara ini. Rakyat mahu kerajaan yang stabil bagi mengembalikan maruah negara dan melawan segala fitnah yang kelihatan makin bersemarak.

6. Semoga rayuan dan desakan ini mendapat perhatian serius pihak kerajaan dan disokong oleh organisasi masyarakat serta semua rakyat yang semakin tertekan dewasa ini.

Haji Jais Abdul Karim

Presiden

Pemerhati Rasuah Malaysia – MCW

Facebook
Twitter
Email
Telegram
WhatsApp

Related Posts