ANNUAR MUSA GESA MANDAT DIKEMBALIKAN KEPADA RAKYAT MELALUI ‘SNAP ELECTION’

734
SHARES
4.3k
VIEWS

Pengumuman drastik Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilihat tidak sabar lagi menjadi Perdana Menteri sehingga membelakangkan Perlembagaan mendapat kritikan beberapa pihak.

Antaranya Tan Sri Annuar Musa yang menyindir Anwar di laman Twitter beliau sebagai sudah lama berpolitik tetapi rupa-rupanya ‘cetek’ dalam perundangan. Anwar sepatutnya merujuk kepada Perlembagaan negara terlebih dahulu sebelum membuat pengumuman kononnya kerajaan telah tumbang.

Anwar sudah lama dalam politik tetapi ternyata cetek dalam perundangan. Dia sepatutnya tahu dia tiada kuasa mengumumkan dalam press conference suami isteri sesuatu kjaan telah jatuh. Rujuk Perlembagaan negara. Dia belumpun diterima mengadap dan belum membuktikan apa-apa, tetapi riuh sekampung.”

Annuar turut menggesa agar pilihan untuk memilih kerajaan diserahkan kepada rakyat melalui ‘snap election‘ apabila diperkenan Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong.

Tidak mungkin Anwar akan menjadi Perdana Menteri tidak kira berapa ramai Ahli Parlimen dan dari parti mana sekalipun yang menyokongnya.”

Mari kita selesaikan pilihan raya negeri Sabah dahulu, kemudian kita wajar membiarkan rakyat membuat pilihan mereka “once and for all”. Yang DiPertuan Agong harus mengumumkan diadakan pilihan raya umum mengejut,” 

Annuar turut mengucapkan selamat mengundi mengikut ‘suara hati’ masing-masing. 

Facebook
Twitter
Email
Telegram
WhatsApp

Related Posts